only a month to go

Dutch:

Hoi allemaal!
Sorry dat het alweer een maand geleden is sinds mijn laatste blog update. Het was een drukke tijd met veel huiswerk en heb helaas geen tijd gehad om te schrijven.

Sinds mijn laatste blog is er veel gebeurd, ik heb er 4.5 week opzitten en dus ook 4 en een halve week lessen gehad, ik heb les gehad over: kingdom impact, peace under pressure, Bible centered leadership, worldview and church history en apologetics.
De week over kingdom impact was een hele interessante week, het ging erover hoe we effectief kunnen vertellen over het evangelie, dat wij autoriteit hebben over de vijand, hoe we ons verleden kunnen gebruiken om op een fundament van God te staan en hoe de bijbel tegen zending aankijkt, de les werd gegeven door een vrouw die zelf een zendeling is in noord India en bijna het land uitgezet is.
De week daarna hadden we het over wat valkuilen kunnen zijn in ministry, helaas was ik deel van de week ziek en ik was het ook niet altijd met hem eens maar ik heb zeker veel geleerd over hoe we kunnen zorgen dat we niet de zending uitgaan door dat we op een verkeerde manier met situaties om zijn gegaan.
De week erna zouden we eigenlijk les hebben over opologetics maar omdat de spreker een begravenis had kregen we les van Elissa, we zouden die les eigenlijk twee weken later hebben maar die werden geruild. De week ging over hoe we leiderschap kunnen baseren op de Bijbel en we kregen ook les over de Bijbel zelf en hoe we een bijbelstudie kunnen doen, het was heel gaaf dat we deze les die week hadden want de eerste dag tijdens mijn stille tijd had ik God gevraagd of Hij mij meer van Hemzelf wou laten zien en dat ik hem beter wilde leren kennen en er is geen betere manier om het te leren kennen dan door de Bijbel dus voor mij was het een enorm leerzame en gave week.
Hierna hadden we les over worldview en kerk geschiedenis, zeker een van mijn favoriete weken, een enorm goede spreken met enorm veel kennis van de Bijbel. Ik heb nieuwe dingen geleerd over de bijbel en hoe dingen er in die tijd aan toe gingen en hoe je dat naar onze tijd kan vertalen. Ook vertelde hij over hoe iedereen een ander perspectief heeft op de bijbel en geloof en hoe dat helemaal niet verkeerd is en we moeten er niet zoveel kritiek op hebben als we nu hebben.
Deze week hebben we het gehad over apologetics, dit is hoe je je geloof kan verdedigen en het was een hele leerzame week, een ding dat de spreken zei was over dat wij de bijbel met de bijbel willen bewijzen maar mensen die niet geloven dat de bijbel waar is hebben daar niks aan dus het is eigenlijk een heel slap argument. Ook begon ik te beseffen dat het heel moeilijk is om te bewijzen dat God waar is zonder onze christelijke termen te gebruiken en dat is zeker iets om nog flink over na te denken.

Naast de lessen doen we natuurlijk ook nog leuke dingen, we zijn afgelopen week een paar dagen naar onze basis in de bergen geweest wat super mooi en leuk was omdat er ook sneeuw was. We hebben een keer tot midden in de nacht koekjes gebakken wat vermoeiend maar ook heel leuk was. Twee meiden uit mijn school zijn verloofd en dus hebben een een bridal shower voor ze gehouden was gezellig was. Ook zijn we naar de pumpkin patch geweest om pompoenen te plukken, helaas was het erg koud die dag maar het was zeker heel gezellig.

Komende week hebben we les over fundraising, ik heb er zin in om te leren hoe je dat effectief kan doen op een creatieve manier, ook komen komende twee weken ongeveer 10 van mijn DTS vrienden langs dus het word een feest om hen na 9 maanden weer te zien.
Verder heb ik hier nog een maand voordat ik weer terug naar Nederland kom, ik heb zin om te zien wat God gaat doen als ik thuis kom maar ik heb er ook wel moeite mee dat ik afscheid moet nemen van goede vrienden die ik niet vaak meer zal zien hierna.

Gebedspunten:
– Concentratie voor de laatste paar weken
– Een goede reis voor de vrienden die langskomen
– Rust bij de DTS studenten die de around the world dts doen en dus in anderhalve week vertrekken
– Dat we met zn allen kunnen genieten van de laatste maand die we hier hebben samen.

Heel erg bedankt voor het bidden,

Renske



English:

Hi everyone!
Sorry it’s been so long since I’ve updated my blog, especially in english. I’ve had a lot of homework and didn’t really have time to really update my blog.

It’s been about a month since my last blog and of course a lot happened, we had 4 and a half weeks of classes in which I have learned a lot, we had classes on kingdom impact, peace under pressure, Bible centered leadership, worldview and church history and apologetics.
The week of kingdom impact we talked about how to effectively share the gospel, in other countries or where you’re at, we talked about empowering missionaries in their own country.
The week after we talked about pitfalls in ministry, I was sick part of the week so I didn’t get the whole week but it was still so good to learn about how to deal with certain situations.
The next week we talked about Biblical leadership, we looked for leaders in the Bible but we also learned to study the Bible and why it is so important. I loved this week and since that week I am falling more and more in love with the word of God.
The week after we talked about worlview and church history, I learned a lot about the time the bible was written and how to interpret into our time, we learned how and why people have different views on the Bible and that it’s not a bad thing as we often think it is, this week my mind was blown so many times and I started seeing a lot of things in a new light.
This week we have been learning about apologetics, how to defend our believe, it was a week where I learned that we have a lot of areas to improve on as christians, how we often explain the Bible using the Bible but for people who don’t believe the Bible is truth it won’t make any more sense. This week definitely gave me a lot to think about.

Beside classes did other things ofcoure, we spend a couple days up at eagle rock, our campus in the mountains, it was so good to be in nature and it was even more beautiful when it started snowing. One day we were baking cookies for the dts’ mid-term outreach til midnight, it was exhausting but so much fun. We went to the pumpkin patch to pick pumpkins, it was cold but it was definitely a good day. We also threw two girls in my school a bridal shower because they’re both engaged and we had so much fun that day making toiletpaper weddingdresses.

This coming week we’ll have classes on fundraising, I’m excited to learn new ways to fundraise. Also a bunch of my DTS friends are coming to visit these two weeks and I am so glad I get to see them after 9 months!!
In a month I’ll be coming back to the Netherlands, I am really excited what God has for my when I’m going home but I’m also sad to have to say goodbye to friends that I will not see a lot after this school.

Prayerpoints:
– concentration for this last month of school
– save travels for my friends that are coming to visit
– Rest for the around the world outreach team that is leaving in a week and a half
– That we can enjoy our last month together

Thank you so much for supporting me in prayer,

Renske


Plaats een reactie